Höfta lite

Jej. Klockan är 07:36 en söndag och jag ligger vaken. Har sovit så jäkla kackigt den sista tiden, förutom att min korta höftböjare har väckt mig om jag legat på min högra sida (började värka när benet var utsträckt och min för korta höftböjare var för sträckt), så har jag varit rätt rejält förkyld. Tillräckligt för att bara orka jobba ca 8h förra veckan. Tappade typ rösten i torsdags också, och så har jag fått en spännande slemhosta som definitivt väcker mig/oss på morgnarna när lungorna vill komma igång när de tror att det är dags att gå upp.

Hur som. Min rygg. Har haft ont i den sen jag kom hem från semestern i Finland, vilket var i början av augusti. Har varit hos kiropraktorn 2 ggr, men tyckte inte det hjälpte fast att han lyckades räta upp min sneda ländrygg. Köpte en hård säng efter första besöket, för jag misstänker att en av orsakerna till att jag har ont är att jag flyttade in hos hjärtat och började sova i en säng som inte var optimal för mig.

Ok. Så jag var hemma 3 dagar och låg i soffan och spelade ps3 förra veckan, och tyckte faktiskt att wow, jag har faktiskt inte igångsättningssmärtor när jag reser mig upp nu, inte heller gör det ont att stå stilla en liten stund. Kanske gjorde sista kiropraktorbesöket i kombination med den nya sängen susen till sist? Har ju även börjat köra rehab för ländryggen, så äntligen det kanske börjar bli bättre?? Har ju även lyckats förlänga den högra höftböjaren så att den inte stramar så fort som jag sträcker ut benet.

Om det inte vore för att min högra HÖFT nu har gjort ont i en vecka istället. Bränner liksom i den när jag belastar, t ex om jag står och lägger tyngden på det benet. Igår åkte jag ju fram och tillbaka till gamla lägenheten, och kan ju säga att de första stegen jag tar när jag kliver ur bilen inte är vettiga, för fy fan vad stel jag är, kan inte räta ut ryggen, och det gör ooooont! 😦 Fast nu tycker jag ju som sagt att det gör ont i höften mer än i ländryggen, men känner mig fan trasig.

Och inatt har jag inte sovit bra, för nu har höften molat hela natten, har inte hittat någon bra ställning att sova i. Det är nåt nytt. Kommer ju upp och kan gå någorlunda vanligt när jag legat ner, har inte den där stelheten som jag har när jag suttit, men har den där brännande, molande känslan i höften så fort som jag belastar den på nåt sätt. Tror inte bilåkningen var bra alls för varken min ländrygg eller höft, för jag verkar ha irriterat höften som fan igår. Fast, sitter man nästan 4h i en bilstol som inte är jättebra så kanske man får räkna med sånt här.

Självklart har jag googlat symptomen. Och självklart har jag höftledsartros. Så det är bara att gråtande hämta den rostiga sågen, för finns inget hopp om jag får det i min ålder.

Eller så hänger det onda ihop med ländryggen på nåt sätt, som jag även läste att den kunde göra, men hypokondriska jag har nu en kronisk åkomma.

Borde väl eg gå till läkaren och kolla upp det, men vill inte eftersom det är så jävla stor risk att det enda de säger är att jag ska gå ner i vikt, och att det är den enda ”hjälpen” man får. För alla VET ju att övervikt är orsak till allt. Ryggont, diabetes, förkylning, huvudvärk, leverfläckar, ja, you name it! Orkar liksom inte med det bemötandet mer, är så ovärdigt.

Hepp.

Detta inlägg publicerades i Diverse. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar