Höften och ländryggen på lchf

Jag har vaknat till ett par gånger i natt, som vanligt, eller ja, den här natten tror jag faktiskt att jag har sovit nästan ända fram till att jag vaknade 6:30 och behövde gå och kissa (tack ögonbindel och öronproppar, ni hjälper mig verkligen att sova bättre även fast det inte är bullrigt eller ljust utan). Vad jag sen låg och funderade på var att jag legat väldigt mycket på min högra sida inatt, vilket inte borde gått eftersom jag brukar få så ont i högra höften och ländryggen, och jag började fundera på om jag kan tacka lchf för det? Har tänkt tidigare i veckan att jag har mindre ont nu än jag hade för en vecka sen, och har inte tränat, utan det som är den största omvandlingen är kosten. Har inte ens kört strikt lchf än. Fortfarande har det slunkit ner socker på kvällen, men dagarna har jag skött fint.

Ska bli väldigt intressant att se om det blir bättre. Det ska visst vara inflammationsdämpande att skippa kolhydraterna, så det kan ju absolut finnas ett samband. Skulle vara intressant att läsa några vetenskapliga artiklar i ämnet.

Hur som, tror även att jag måste träna bort smärtan, och idag öppnar ett alldeles nytt gym i stan, så ska gå och titta om det skulle kunna vara något för mig.

Vi får la se!

Hejdå!

Detta inlägg publicerades i Diverse och märktes , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar