Arga sömmerskan

Fan vad jag har sytt i lördags! Min planering på Twitter var som följer:

20140126-193653.jpg

Och titta på hur bra gardinen blev!

20140126-193714.jpg

Enda nackdelen är ju att den skulle vara till stora fönstret, men det blev det ju inget av..

20140126-193736.jpg

Till mitt försvar så kan jag ju säga att jag såg det redan innan jag skulle börja sy, och tänkte att jag får väl skarva tyget, men bitarna jag hade funkade inte ihop alls, så tänkte att jag gör väl ett försök ändå.

När jag väl var färdig, och tänkt att ”men det ska väl va själva fan omöjligt att nånsin lyckas med nåt!”, så bestämde jag i ren vredesmod att sy ett förkläde av resten av tyget. Svisch sa tiden, för till slut kom hjärtat hem, och jag paniksydde klart det sista, innan vi skulle till bion. Ja just ja. Är vi barnlösa på lördagar, så har jag lördagen för mig själv sisådär mellan 10-19 eftersom hjärtat går iväg och spelar kort då. Är faktiskt rätt nöjd över resultatet. Inte en enda tygbit blev över heller, lyckades verkligen använda allt.

20140126-193832.jpg

20140126-193840.jpg

Jag hann alltså varken käka godis eller spela PS3 igår.. 😦 Men bion var helt ok, vi blev bjudna på biobiljetter och passade på att se The Wolf of Wallstreet.

Min syslöjdslärare sammanfattade rätt bra när jag gick i högstadiet: Jag har MVG i påhittighet och design, men G i utförandet. Tror jag ändå fick ett VG? Eller det kan faktiskt varit ett G. Jag är INTE bra på att sy. TIll och med tulpanen körde en face palm av mina strapatser…

20140126-193900.jpg

Under dagens alla svordomar så började däremot en programidé ta form, ”Den arga sömmerskan”. Vänta så ska jag pitcha min idé till er!

Man följera alltså mig, i mina försök att lära mig sy. Under den första säsongen kommer jag ge mig i kast med grytlappar, gardiner, kjolar och kuddfodral. Allt tar sin slut i den episka säsongsavslutningen när jag försöker mig på att sy en klänning efter mönster.

Kända catch frases kommer att vara:

*Men vaFAAAN!!
*Men jävla maskinjävel, varför gör du så för?!?
*Nejjeh!! Trådjävel! Helvetes jävla skit, varför kan du inte stanna kvar i nålsögat för? Fittunge!
*Saatana (ömt framviskat på finska)
*MEN ÄR DU PÅ RIKTIGT ELLER??!?!
*Oj, det där lät inte bra..
*No voi nyt perkeleen vittu, pitääkö kaikki mennä päin helevettiä?!?!

Vad säger ni? Kan ju inte bli annat än lyckat??

Kom ihåg vart ni såg programidén först….

Todeloo!

Detta inlägg publicerades i Diverse och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar