Oljud och andra gaser

Jag visste att det skulle sluta illa.

Igår njöt jag och hjärtat av en lunch på en grekisk restaurang. Det innebar att jag åt grönsaksspett med en hel del grillad lök på. Gott var det, men jag hade mina onda aningar om vad som komma skulle.

Kvällen kom, och allt var fortfarande frid och fröjd. Det var så pass lugnt att jag glömde bort att oroa mig helt och hållet.

Natten kom.

Drömmarna kom.

Inga onda drömmar. Allt för att vagga mig i falsk säkerhet.

Sen plötsligt. Vaknar. Inte helt, bara lite grann. Klockan var inte ens fem. Är på väg att somna om igen. Men. nog känns det ändå som… Som.. Ja. MmmMMMHH!

*BRAAAAAAAAAAAAK*

Fönstren skallrade. En hund började yla flera gator bort. Ett barn började drömma mardrömmar, och älsklingen vände sig bort från mig i sängen.

Och jag höll på att dö när jag kom på vart och med vem jag var.

Så! Min första brakskit inför hjärtat! Nästa gång ska däremot banne mig vara med flit!

Detta inlägg publicerades i Diverse och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar