Intimtvätt och matberedare

Yo!

Sjuklingen här! Ligger fortfarande i min säng här hemma. Skönt. Har som sagt inte haft ont i halsen på ett par dagar nu, men den är fortfarande såpass svullen att mitt tal påverkas. Feber har jag haft lite från och till, inte mycket, men ändå feber, så tänkte att det är lika bra att utnyttja alla sjukdagar jag har och vila upp mig ordentligt. Det är ingen som tackar mig om jag går tillbaka för tidigt. Har försökt skicka vinkar till mitt booty call att jag är hemma, men han tycker väl fortfarande jag är för sjuk 😉 Hahaha 🙂 Fast att jag inte smittar! Hahaha! Fan!

Hur som, tittar på Fringe nu när jag inte har nåt bättre för mig, har precis börjat med säsong 5. Fan vad spännande! Gillar den serien.

Annars då? Jo, tog slut på mat här hemma, så var tvungen att promenera till affären idag. Passade på att gå till apoteket och köpa den där jävla intimtvättoljan. Och tro på fan att det är en riktigt söt ung karl som står i kassan. Eller, om han nu hade stått där när jag gick in i affären så hade jag ju gått ut igen, för nej, så kul tycker jag inte det är att köpa grejer till fittan och stå och le inför en skapligt fin karl som packar ner det i en påse åt en… Nej, för det var ingen som stod i kassan när jag skulle betala, så sötnosen dyker alltså upp när jag står och väntar, och i det sammanhanget kan jag ju inte bara vända och gå, blir ju mer pinsamt det än att stå sitt kast och betala. Ok, bara intimtvätt visserligen, hade ju kunnat vara svampmedel eller nåt mot analklåda, men ändå. Han önskade mig iaf en trevlig eftermiddag, vilket jag tackade för och önskade honom detsamma, innan jag generat smet ut därifrån, med en stoisk min.

Vad mer? Jo, min jävla matberedare är trasig. Vände ryggen till i 5 sekunder när den höll på med pizzadeg (gjorde min supergoda morotspizza idag), och KABRAK! ligger den på backen. Kul. Jävligt kul. Men kände att min hjärna kunde få sig en liten övning, så jag öppnade upp fanskapet, såg vad som var trasigt, försökte fixa så gott jag kunde, och lyckades faktiskt riva mina morötter med den. Däremot så blev själva riv-disken vind, vet inte varför, plus att det inte känns tryggt att ha en trasig maskin här hemma, så det blir väl att köpa en ny. Jej. Vad kul, liksom.

Lyckades även hälla lite diskmedelsvatten i pizzan, men det smakade inte nåt av det, vad jag kände efteråt. Försökte torka bort så gott jag kunde. Känns som det egentligen inte var menat att jag skulle laga den där jävla pizzan idag…

Hur som. Lite uttråkad, törstig, och supermätt är väl vad jag känner att jag är just nu. Så ska väl dricka lite mer bubbelvatten (vilket säkert inte är smart pga halsen) och kanske kika på Fringe se05ep03 =)

Ciao!

/W

Detta inlägg publicerades i Diverse och märktes , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar